fredag 1 juli 2011

Nördhelg incoming!

Eftersom jag nyligen fyllde år så beslöt jag mig för att jag förtjänade nya datorprylar. Efter att under ett par veckor surfat på diverse webshoppar och i huvudet meckat ihop en maskin som fungerar som en respektabel speldator så tog jag slutligen beslutet att lägga min beställning. Detta var nästan tre veckor sen.

Jag har sällan mycket tålamod när jag väntar på något jag ser fram emot. Jag var medveten om att mitt grafikkort skulle dröja lite grann eftersom det var en beställningsvara, men det skulle ändå dyka upp i god tid innan min födelsedag. Ett par dagar gick och sen fick jag ett samtal från butiken. Jag befarade det värsta, men det handlade endast om att skärmen jag beställt inte fanns tillgänglig, men jag fick en annan motsvarande modell istället. Jag var noga med att fråga om leveranstiden och än en gång blev jag lovad en leverans i god tid innan midsommar.

Midsommarhelgen passerade och jag hade varken sett skymten av mina datorkomponenter eller ens en leveransbekräftelse på att de hade skickats ut. Tålamodet började tryta och jag mailade till deras ordersupport. Beskedet jag fick var att mitt grafikkort försenats vilket jag då var tvungen att kontakta dem för att få reda på. Kundservice deluxe...

En liten gnista av hopp tändes dock i onsdags då jag fick en leveransavisering från posten. I mailet stod även två kollinummer som jag kunde följa och igår kväll kunde jag notera att mina paket sorterats på postcentralen och var därmed klara att levereras ut till mitt ombud. Mina känslor av missnöje var så gott som bortblåsta. Så förutsatt att posten nu inte har spelat fotboll med mina paket eller att de lyckas göra något annat kapitalt misstag så ser denna helg ut att bjuda på datorbygge. Jag är åtminstone redo med buntband och skruvmejsel i högsta hugg. Uppdateringar med bilder kommer att dyka upp på bloggen vid senare tillfälle.

1 kommentar:

  1. Attans vad det rycker i köpa-nya-delar-nerven nu... :)

    Väntar med spänning på bilderna och alla specs :)

    SvaraRadera